5 Şubat 2010 Cuma

Es-Es Kritik Dönemeçte - İ.B.B Maçı Öncesi

İşlerim nedeniyle bir süredir blog'u ihmal ettim sanırım. Bursaspor maçı analizini ve maç sonrası yorumunu da yazamadım. Bir ara başladım açıkçası ama içim sıkıldı kapattım. En azından Rıza Çalımbay'ın "Kötü oynadık, hatalarımızdan ders çıkarmalıyız." demeci birazcık bizi kendimize getirdi. Bahanelerin ardına sığınmamamız gerekiyor.

Yarın oynayacağımız İstanbul Büyükşehir Belediyespor maçı gerçekten kritik bir maç olacak. Son dönemim formda ekiplerinden biri İ.B.B. Aslında son oynadığımız ve oynayacağımız maçlara bakarsak hepsi öyle. Bursaspor en formda döneminde geldi bize, keza Antalyaspor da o şekilde olacak. İ.B.B Çarşamba günü zorlu bir 90 dakika oynadı. Ve kupada da ilerlemek isteyecektir. Bizim gerek kadro derinliği, gerekse kondüsyon anlamında daha derin ve diri bir kadromuz olduğundan bunu fiziki anlamda kullanmak avantajımıza olacaktır. Eğer erken bir gol bulabilirsek daha rahat oynarız diye düşünüyorum.

Mehmet Yılmaz'ın sakatlığından ötürü oynayamayacak olması Jaycee'nin ilk 11'de başlamasına neden olabilir. Belki böyle karlı bir havada, yırtıcı özellikleri olan Jaycee daha başarılı olabilir. Ben en kötü ikinci yarı bile olsa Sezer Öztürk'ü sahada görmek istiyorum. Çünkü Bursaspor maçında gördük, ikinci yarı Sezer takımı toparladı.

Bursaspor maçında takım sahaya Ragıp - Bülent Ertuğrul ve Alper gibi 3 ön liberoyla çıkınca zaten bizim için çanlar çalmaya başlamıştı. Rıza Hoca 2 golü kalesinde gördükten sonra bu hatayı anladı ve Alper'i kenara aldı. Hem motivasyon açısından Alper adına, hem de oyuncu değişikliği açısından takım adına yazık oldu. Halbuki karşılamaya Erkan Zengin'le başlamış olsaydı bunları yaşamayacaktık. Sağ açıksız başlarsanız oyuna, adamlar sağ kanattan gelir gelir atar. Bakarsanız ilk 2 gol de birbirinin kopyası. Kimse şimdi "İlk golde Koray'ın büyük hatası var." demesin. Futbol içinde olabilir belki böyle hatalar ama Koray o kanatta o kadar yalnız bırakılmayacaktı.

Neyse konumuz önümüzdeki İ.B.B maçı. Ben sahada herkesin oynadığı mevkiide oynatılmasından yanayım. Defans bloğuna atılan toplarda acil önem şart. Kupadan dönen El Saka'nın bu maçta hazır olduğunu sanmıyorum. Bu yüzden yine Sezgin - Nadarevic ikilisi oynayacaktır. Sol ve sağ açıklarımız her zamanki gibi Volkan ve Koray olacaktır.

Bunun yanında ortasahada ben Sezer ve Doğa ikilisini görmekten yanayım. Ama saha ve form durumlarına göre, ki bunu en iyi teknik direktörümüz Rıza Çalımbay bilir, Bülent Ertuğrul - Doğa - Alper üçlüsünden herhangi ikisini de ön libero olarak kullanabilir. Sezer'e ise Ümit Karan'ın arkasında serbest rol verebilir. Sol açıkta Caner Celep'le ya da Bülent Kocabey'le; sağ açıktaysa Erkan Zengin'le başlanacağını düşünüyorum.

Gidişata göre oyuncu değişiklikleri kullanılabilir. Jaycee bu anlamda çok da geç alınmamalı bence. Dakika 60'tan sonra İ.B.B'nin olası olarak oyundan düşeceğini ve yorulacağını düşünürken Sezer ve Jaycee'nin en geç o dakikada oyunda olması kârımıza olur.

Yarın mücadelenin ön plana çıkacağı bir karşılaşma olacağı kesin. Formda bir İ.B.B ve kritik bir dönemeçten geçen, efsane seyircisi önünde bir Eskişehir. Umarım top bizi sever, gülen taraf biz oluruz.

Gün birlik olma zamanı! Unutmayın, formanızda zaferin şahlanan renkleri var!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails